Det er en meget stor fordel som ingeniør at have en håndværksmæssig baggrund

Alexander Møller Jensen er oprindeligt uddannet tømrer. Siden læste han videre til diplomingeniør og derefter civilingeniør i Byggeri. Han har speciale i højhuse af træ og håber, at han i løbet af sin karriere som ingeniør kan være med til at skabe en mere bæredygtig byggekultur.

I dag er han ansat som konstruktionsingeniør i AFRY Danmarks afdeling i Herning.

”Jeg er virkelig glad for min kombination af fagligheder. Som både tømrer og ingeniør har jeg en indsigt i byggeriet, der er både fysisk og teoretisk. Det er meget værdifuldt.”

Jeppe Bang er nyuddannet civilingeniør med speciale i træ som byggemateriale fra Aarhus Universitet. Han arbejder som rådgivende ingeniør i MOE Denmarks afdeling i Aarhus.

Jeppe og Alexander har lavet et fælles kandidatprojekt og brug af træ som bærende konstruktioner i højhuse af træ.