Martin vil arbejde med motorsport - han læser Maskinteknik i Herning

Mit navn er Martin Søndergaard Krogh. Jeg er 22 år og kommer fra Nykøbing på Mors. Efter folkeskolen tog jeg en EUX-automekanikeruddannelse i Thisted, for jeg vidste allerede på daværende tidspunkt, at jeg ville mere end 'bare' at stå på et værksted. Jeg var bare ikke helt klar over, hvad det skulle være.

Jeg har altid haft en stor interesse for motorsport og især Formel 1, og jeg har altid været fascineret af de hurtige biler, det kæmpe arbejde der ligger bag at konstruere en racerbil, og hvordan små ting kan gøre en bil overlegen.

Jeg blev udlært i slutningen af 2018, og det var kort herefter, at jeg tog chancen og opsøgte AGILE AUTOMOTIVE, som er en dansk sportsvognsproducent. Jeg var så heldig at få lov til at blive en del af holdet og arbejde som mekaniker hos dem. Det gav et stort indblik i ingeniørarbejdet bag det at designe en bil, der går fra 0-100 km/t på 3 sekundet.

Jeg fik lyst til at vide mere, og derfor valgte jeg at søge ind på maskiningeniøruddannelsen i Herning.

For mig er den store fordel ved at læse i Herning den deltagende undervisningsform. Her har vi ingen store forelæsninger med enetale fra en underviser. Vi har små hold og masser af diskussioner i løbet af en almindelig dag på universitetet.

Jeg er heldigvis stadig med på rejsen med Agile Automotive, som ''Junior Engineer''.

Jeg lærer en masse spændende hver dag og glæder mig til at kunne komme ud og bruge min viden i motorsportens verden, når jeg engang er færdig.