Her finder du den information, du skal bruge for at søge optagelse på Forretningsspecialisering på Aarhus Universitet.
For at blive optaget på forretningsingeniørspecialiseringen skal du
Du skal søge optagelse, medens du er indskrevet på din diplomingeniøruddannelse, men typisk inden, du har bestået dit bachelorprojekt/diplomingeniørprojekt. Til ansøgning om optagelse anvendes ansøgningsformularen, som du finder til højre på denne side. Ansøgningsfristerne findes ligeledes i højre side.
For at søge om optagelse på Forretningsspecialisering skal du søge gennem det digitale ansøgningssystem. Det betyder, at hele ansøgningsprocessen foregår online, og at der ikke modtages ansøgninger i papirform eller pr. mail.
Vejledninger til det digitale ansøgningssystem
Hvis du har problemer eller spørgsmål i forbindelse med din ansøgning, som du ikke kan finde svar på i vejledningerne, kan du kontakte Signe Kok Sørensen sks@au.dk eller Zacharias Skoubo Hasselbalch zach@au.dk for hjælp.
Beskriv hvilke problemer du oplever og vedhæft gerne et skærmbillede.
Du vil få svar på din ansøgning under "Beskeder" i det digitale ansøgningssystem, så husk gerne og gå ind og tjek løbende.
Ansøgninger behandles løbende og hurtigst muligt, men i travle perioder kan der gå op til 3 uger før du får svar.
Hvis du har problemer med at logge ind, så er her et par råd der burde hjælpe dig til at logge på systemet.
Du skal logge på ansøgningssystemet på helt samme måde hver gang, ellers kan ansøgningssystemet ikke genkende dig.
Kan du ikke se din ansøgning, når du logger ind, skal du derfor logge ind igen, men denne gang på samme måde, som da du oprettede din ansøgning.
Du kan under fanebladet ”Brugerprofil” ændre på dine personlige oplysninger, hvis du fx har tastet forkert ved brugeroprettelsen.
Rettelser gemmes ikke på allerede oprettede og afsendte ansøgninger.
Du kan bede om en ny adgangskode på følgende måde:
Start med at tjek dit spam-filter. Hvis du ikke kan finde mailen, så prøv at bede om en ny adgangskode ved at klikke på ”Log ind som selvoprettet bruger” og herefter ”glemt adgangskode”.
Hvis du har gemt en kladde i systemet, kan du logge ind og arbejde videre på den. Du kan finde den under fanebladet ”Se status på ansøgninger”.
Det er vigtigt, at du logger ind på samme måde, som da du startede din ansøgning, da du ellers ikke har adgang til kladden.
Du skal være opmærksom på at en gemt kladde ikke er en ansøgning og at du derfor skal lave ansøgningen færdig inden ansøgningsfristen.
Hvis du har modtaget en rykkerbesked, skal du gå til fanebladet ”Beskeder” for at orientere dig om, hvilke dokumenter du er blevet rykket for. Vi har i beskeden specificeret, hvilke dokumenter vi mangler fra dig.
Du vil modtage svar på din ansøgning senest 3 uger efter, at vi har modtaget den. Svaret vil kunne ses i ansøgningssystemet under ”Beskeder”.
Ansøgningsfristen er:
Ansøgningssystemet åbner 1. februar.
Ansøgningsfristen er:
Ansøgningssystemet åbner 1. september.
Kontakt os, hvis du har spørgsmål til ansøgningsproceduren:
Signe Kok Sørensen sks@au.dk
Zacharias Skoubo Hasselbalch zach@au.dk