Velkommen til nye diplomingeniørstuderende

Med vintersol fra en skyfri himmel tog et veloplagt hold af glade tutorer imod 240 nye diplomingeniørstuderende.

En morgenfrisk gruppe af tutorer står klar til at uddele kram til nye studerende (Foto: Ida Marie Jensen, AU)
Rasmus Bach Sørensen er ny diplomingeniørstuderende i Bygningsdesign (Foto: Ida Marie Jensen, AU)

Der var et kæmpe kram til hver enestes af de mange nye studerende i forbindelse med januars studiestart på Navitas og Katrinebjerg.

Nu kan de se frem til 3½ års studier på Ingeniørhøjskolen Aarhus Universitet, og prodekan Finn Borchsensius gav dem en varm velkomsttale.

”I dag er starten på et nyt liv for jer, både fagligt, personligt og socialt. Det bliver udfordrende, men undervejs kan I tænke på, at når I kommer ud på den anden side, har samfundet virkelig brug for jer. I får gode muligheder for at sætte jeres præg på samfundsudviklingen og for at få et rigt arbejdsliv,” sagde han.

I velkomsttalen lød der også en stor tak til de mange tutorer, som har knoklet for at gøre studiestarten til en god oplevelse.

Rasmus Bach Sørensen er en af de nye ingeniørstuderende. Han er startet på diplomingeniøruddannelsen i Bygningsdesign efter et par sabbatår med rejser til Japan og Australien.

”Jeg har glædet mig til i dag. Jeg trænger rigtigt meget til at komme i gang nu, og for mig er det helt perfekt, at der er studiestart om vinteren. Det virker til, at man bliver godt modtaget her,” sagde han.