Tillykke med vandmiljøprisen

Lektor ved Ingeniørhøjskolen Aarhus Universitet Kristian Vestergaard modtog fredag årets vandmiljøpris.

Lektor Kristian Vestergaard (i midten) modtager her vandmiljøprisen ved årsmødet i Spildevandsteknisk Forening.

Så blev det tid til uddelingen af årets vandmiljøpris ved årsmødet i Spildevandsteknisk Forening, og denne gang gik prisen til lektor Kristian Vestergaard.

Og han var et ”indlysende valg”, lød det fra foreningens formand, Jacob Andersen, til prisoverrækkelsen:

”Der var overhovedet ingen tvivl. Prismodtageren har viet hele sit arbejdsliv til at gøre andre klogere på miljøforhold, vandmiljø og spildevand i mange forskellige sammenhænge. I årevis har han formidlet viden med et imponerende overskud, en smittende glæde ved faget, et kendskab til alt og alle i spildevandsbranchen og en favnende personlighed, der med humor kan inddrage alle.”

Vi ønsker et stort tillykke til Kristian Vestergaard, som med prisen vandt et rejsestipendium på 15.000 kr. samt bronzefiguren ”Naturen i balance”. Desuden er han inviteret til at deltage i ceremonien ved Stockholm Water Prize og den efterfølgende Royale Banket den 30. august 2017.

Vandmiljøprisen blev stiftet i 1990 af Kemira Water Danmark A/S (daværende Kemira Miljø A/S). Prisen uddeles hvert år. Komiteen, der udvælger mellem de indkomne forslag, består af kursuschef Thomas Plesner, Ferskvandscentret, Direktør Thomas Barfoed, Fredensborg Kommune, samt formand for Spildevandsteknisk Forening Jacob Andersen.