Markant stigning: Ingeniøruddannelser med vinterstart er populære

Efter et rekordstort sommeroptag på ingeniøruddannelserne kan Aarhus Universitet nu også se frem til at byde markant flere ingeniørstuderende velkommen til vinter.

Aarhus Universitet oplever markant stigning i interesse for ingeniøruddannelser med vinterstart (Foto: Maria Randima, AU)

36 procent. Så stor er stigningen i interessen for universitetets ingeniøruddannelser med vinterstart. Da fristen for at søge udløb d. 1. november 2023, havde AU Engineering modtaget 198 førsteprioritetsansøgninger. Derudover har 165 ansøgere allerede sikret sig en betinget studieplads til vinter i forbindelse med ansøgningsfristen for kvote 1 i sommer.

AU Engineering hører under fakultetet Technical Sciences, hvor prodekan Finn Borchsenius glæder sig til at tage imod de nye studerende i januar.

”Vi er glade for den voksende interesse for vores uddannelser, og vi ser frem til at modtage de mange nye studerende i januar. Jeg ved, at vores tutorforeninger allerede er i gang med at planlægge programmet for studiestarten,” siger Finn Borchsenius, prodekan for uddannelse ved fakultetet Technical Sciences.

I sommeren 2023 optog AU Engineering 1177 nye ingenørstuderende, hvilket er det største ingeniøroptag i universitetets historie.

Læs også artiklen: AU melder fuldt hus på ingeniøruddannelserne

Her er listen over uddannelser med vinterstart

Aarhus Universitet tilbyder vinterstart på bacheloruddannelsen i Medicin samt følgende ingeniøuddannelser:

Læs mere om vinterstart på AU