Kender du en, der bør vinde H.C. Ørsted Forskertalentprisen 2020?

H.C. Ørsted Selskabet uddeler prisen til talentfulde forskere på adjunkt-, forsker- eller postdoc-niveau. Fristen for indstilling er 5. juni.

H.C. Ørsted Forskertalentprisen 2020 har særligt fokus på forskning, der relaterer sig til eletromagnetismen. (Foto: H.C. Ørsted Selskabet)

H.C. Ørsted Selskabet indkalder til indstilling af kandidater til H.C. Ørsted Forskertalentprisen 2020 til talentfulde forskere på adjunkt-, forsker- eller postdoc-niveau, ansat på danske universiteter.

I 2020 vil der blive lagt vægt på kandidater, hvis forskning relaterer sig til elektromagnetismen og dens anvendelse i bredeste forstand, for eksempel den grønne omstilling.

Prisen udgør 10.000 kr. til hver af prismodtagerne og tildeles som et personligt legat. Uddelingen foretages af H.C. Ørsted Selskabet ved en festligholdelse i Rudkøbing, Langeland, på H.C. Ørsteds fødselsdag den 14. august 2020.

Se opslag og krav til indstilling