Aarhus Universitet indfører nye adgangskrav på alle ingeniøruddannelser

Adgangskravene bliver indført fra sommeren 2019. Det betyder, at mange af de unge, der ønsker at uddanne sig til ingeniør på Aarhus Universitet, skal til en særlig optagelsesprøve.

AU indfører nye optagelseskrav på alle ingeniøruddannelser og naturvidenskabelige uddannelser. (Foto: Lars Kruse AU)

De kommende ingeniørstuderende skal have mindst 7,0 i karaktergennemsnit fra den adgangsgivende eksamen og mindst 7,0 i gennemsnit i Matematik A for at blive optaget direkte gennem kvote 1 med ansøgningsfrist d. 5. juli 2019.

Det betyder, at en langt flere end tidligere nu skal søge om optagelse på en ingeniøruddannelse igennem kvote 2 med ansøgningsfrist d. 15. marts.

Formålet med adgangskravene er ikke at uddanne færre, men at styrke kvaliteten i uddannelserne, mindske frafaldet og skabe bedre dimittender.

Læs hele nyheden her