Best Student Award

Civilingeniør i Byggeri Bartlomiej Kotula har for nylig vundet en best student award for sit speciale, der handler om udviklingen af et BIM-baseret værktøj til understøtning af bæredygtigt bygningsdesign.

Tillykke til 26-årige Bartlomiej Kotula, som har vundet en best student award for sit speciale. Privatfoto.

Stort tillykke til 26-årige Bartlomiej Kotula, som har vundet en best student award for sit speciale ved den 54. internationale konference ved Architectural Science Association, ANZAScA 2020.

Specialet handler om udviklingen af et BIM-baseret LCA-værktøj til understøtning af bæredygtigt bygningsdesign i byggeriets tidlige designfase.

”Jeg er meget begejstret og beæret over at vinde denne pris. Uden stor hjælp fra adjunkt Aliakbar Kamari, ville det ikke have været muligt, så en stor tak til ham,” siger han.

Bartlomiej Kotula kommer fra Warszawa, Polen, hvor han dimitterede som bachelor i byggeri fra byens teknologiske universitet i 2017.

Han kom til Aarhus Universitet, først og fremmest fordi han ville opleve den berømte danske hygge-kultur, og for det andet fordi universitetet løbende rangeres som et af de bedste i verden.

"Det gjorde ærligt talt min beslutning ret let," siger han.

Bartlomiej er nu flyttet til Østrig, hvor han startede på sit drømmejob som BIM-manager ved BIM Excellence-afdelingen hos PORR Design & Engineering i Wien.

Sammen med sine ph.d.- og kandidatstuderende publicerede adjunkt Aliakbar Kamari fra Institut for Byggeri og Bygningsdesign, Aarhus Universitet, i alt tre artikler på ANZAScA 2020-konferencen.

Adjunkt Aliakbar Kamari
Mail: ak@cae.au.dk