"Det havde aldrig været min drøm at bruge livet på at trække kabler"

Jeg bor på Fyn, og jeg bor langt ude på landet, hvor man har åbne vidder og højt til himlen og masser af plads. Her trives jeg. Jeg elsker at løbe i den friske luft, og jeg elsker turene med havkajakken.

Jeg er 40 år gammel, og jeg har lavet lidt af hvert og været rundt omkring, siden jeg blev student. Jeg har sejlet med Maersk i store dele af verden, og jeg har boet og arbejdet i USA i otte år. Her startede jeg faktisk på en atomingeniøruddannelse i Houston, men af økonomiske årsager droppede jeg ud og begyndte i stedet for at arbejde som elektriker.

Da jeg besluttede mig for at flytte hjem til Danmark, var det for at tage en uddannelse. Jeg var ved at kede mig ihjel som elektriker. Det havde aldrig været min drøm at bruge livet på at trække kabler.

Det var faktisk tilfældigt, at jeg opdagede muligheden for at læse til elektronikingeniør online, og jeg har ikke et sekund fortrudt, at jeg søgte ind. Det giver mig muligheden for at lære og fordybe mig i det faglige uden at skulle transportere mig selv til universitetet hver dag. Jeg kan fortsætte mit liv på landet, og jeg kan tilrettelægge mit studie, så det passer til resten af det, jeg gerne vil nå i løbet af en almindelig uge. Jeg disponerer selv over min indsats. Noget af det faglige falder mig virkelig nemt, og det behøver jeg ikke at sidde og terpe. Andre emner er vanskelige, men så bruger jeg bare ekstra tid på at sætte mig ind i dem. Jeg har aldrig været god til det med at sidde bænket i en klasse.

Læs mere om: