Seneste nyt fra ingeniørvidenskabens verden

Vores nye profilbrochure er netop udkommet. I den kan du læse alt om den seneste forskning på ingeniørområdet på Aarhus Universitet, hvor vi i samarbejde med industri og forskningsinstitutioner på kryds og tværs af landegrænser flytter den teknologiske udvikling til helt nye højder.

Læs blandt andet om, hvordan en urgammel kunstart har vundet indpas i den højteknologiske æra og nu er grobund for helt nye materialer med fantastiske egenskaber. Eller hvordan mikroskopiske robotter i hjernen kan kurere forfærdelige sygdomme ved hjælp af lys.

Du kan også læse om den lange række af nye centre, Aarhus Universitet har åbnet i 2017, hvor ingeniørvidenskaben spiller en stor rolle. Eksempelvis det nye fødevare-center iFood, hvor ingeniører gennem teknologiske landvindinger og nytænkning er med til at løse nogle af de kolossale fødevaremæssige udfordringer, verden står over for.

I brochuren finder du fascinerede nyt og spændende projekter om f.eks. kunstig intelligens, klima og energi, avancerede materialer og sundhedssektoren.

Læs brochuren her